wtorek, 7 marca 2017

Uszyj to sama! Jak uszyć futrzany kołnierz? efutro.com.pl [anna koper]



Cześć!
Jakiś czas temu opublikowałam dla Was film, w którym pokazuję jak uszyć futrzany kołnierz. 

Przez jakiś czas zapomniałam o szyciu, maszyna stała w pokoju a ja tylko wycierałam z niej kurz.
Pomyślałam, że skoro skończyłam kolejne studia i nareszcie wszystkie weekendy mam wolne czemu by nie wrócić do tego co tak bardzo lubię. 
Nie będę ukrywać, że do tego przyczyniła się też pewna współpraca, to dzięki niej jeszcze bardziej zmotywowałam się by wrócić do szycia. Chyba potrzebowałam czegoś takiego. :)

Zaplanowałam dla Was kilka filmów, w których zaprezentuję rzeczy, które można uszyć z futerkowych materiałów. Początkowo chciałam aby to były dekoracje do domu, jednak po długim namyśle, stwierdziłam, że na moim kanale jest już sporo filmików z różnymi dekoracjami, więc czas na coś nowego.




Futra pochodzą ze sklepu efutro.com.pl. Znajdziecie tam wiele ciekawych kolorów oraz rodzai materiałów, każdy znajdzie coś dla siebie.

Ja zdecydowałam się na szarego liska TUTAJ oraz fantastycznego grzywacza w kolorze czarnym TUTAJ.





Do wykonania futrzanego kołnierza potrzebujemy jeszcze kilku rzeczy.
Materiał na podszewkę, koniecznie wybierzcie ten troszeczkę grubszy. Ja niestety początkowo wybrałam bardzo cieniutki i śliski, myślę, że to przyczyniło się do tego, że materiał bardzo ściągał się podczas szycia. 
Oczywiście nożyczki, zatrzaski, dzięki którym będziecie mogli odpinać i zapinać kołnierz. Mydełko bądź kredki do tkanin, szpilki, i najważniejsze czyli maszynę do szycia.


Swoją pracę rozpoczęłam od wykonania szablonu z szarego papieru. Następnie przyczepiłam go i odrysowałam kształt na futrzanym materiale. 

Kiedy mamy już odrysowany szablon zabieramy się za ,,wycinanie,,.  Jedyny minus to taki, że podczas cięcia materiał a raczej jego włoski są wszędzie.





Kiedy nasz futrzak jest już wycięty, zabieramy się za przyszycie podszewki. 
Musimy pamiętać, o tym aby prawa strona podszewki dotykała prawej strony futrzaka,  następnie będziemy przewracać materiał  na drugą stronę.







Można powiedzieć, że "najgorsze" jest już za nami. Teraz wystarczy tylko zaszyć miejsce, przez które przewracałyśmy materiał,  doszyć zatrzaski i GOTOWE!
Nasz futrzany kołnierz jest gotowy do noszenia.













Zapraszam także do obejrzenia filmiku!
Koniecznie dajcie znać jak Wam się podoba i czy chcecie więcej filmów z serii uszyj to sama!





xoxo






2 komentarze:

Wszystkie chamskie i wulgarne komentarze nie są tu mile widziane. Pozdrawiam :)